to νeo, ατμοσφαιρικo
ξενοδοχειακo συμπαν

5-6 Οκτωβριου 2024
Ωδεiο Αθηνων

5-6 Οκτωβριου 2024
Ωδεiο Αθηνων

το συνεδριο

A tourist is a temporarily leisured person who voluntarily visits a place away from home for the purpose of experiencing a change.

Hosts and guests, The anthropology of tourism

Οι ταξιδιώτες αναστέλλουν τα συνήθη πρότυπα της ζωής τους, προς χάριν της πολύτιμης χρήσης του χρόνου. Απρόθυμοι να περιοριστούν από το γούστο τους στο φαγητό, την τέχνη ή την συνήθη ψυχαγωγία δοκιμάζουν. Γιατί όλο νόημα του ταξιδιού είναι η φυγή από τα όρια της καθημερινότητας.

 

Σε αυτή τη συνθήκη, αυθεντικότητα και κατασκευασμένα περιβάλλοντα, αλληλο διαδέχονται για να στοιχειοθετήσουν την «εμπειρία» και την «ατμόσφαιρα». Οι ταξιδιώτες προσεγγίζουν το διαφορετικό, η επιχειρηματίες αναζητούν τη σωστή ιδέα, η τοπική κοινωνία εμπνέει, οι αρχιτέκτονες σχεδιάζουν. 

Άνθρωποι και
αριθμοί

Το 2023 ήταν μια χρονιά που ο αριθμός των επισκεπτών σημείωσε αύξηση 11,5% σε σχέση με το περασμένο έτος. Η άνοδος ώθησε τα έσοδα από τον τουρισμό στα προβλεπόμενα υψηλά όλων των εποχών – περίπου 21 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το 2024 οι αφίξεις τουριστών αυξήθηκαν κατά 16% και η αύξηση των εσόδων άγγιξε το 27,1% ( στοιχεία Υπ. Τουρισμού, α’ τρίμηνο)

Ο τουρισμός, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες του κόσμου, εκτιμάται για τα οικονομικά του οφέλη. Σε χώρες όπως η Ελλάδα εκ των πραγμάτων μετατρέπεται σε μέσο αμφίδρομης – αν και όχι ισόρροπης – πολιτιστικής ανταλλαγής: οι ταξιδιώτες επιδιώκουν την εμπειρία του διαφορετικού και παράλληλα επιφέρουν βαθιά πολιτιστική αλλαγή στα μέρη που επισκέπτονται.

Άνθρωποι και
αρχιτεκτονική

Το εφήμερο της παραμονής των ταξιδιωτών, δυσχεραίνει τις συνδέσεις τους με τον τόπο, τους ανθρώπους, τις έννοιες και τις συνήθειες κοινωνίας. Την ίδια στιγμή, ασκούν μεταμορφωτική επιρροή.

Μπορεί η αρχιτεκτονική να επιφέρει την ισορροπία; Η αρχιτεκτονική αντικατοπτρίζει και εμπνέει τις αξίες της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας. Η πρόκληση καθαρών, απτών συναισθημάτων  μπορεί να αναδυθεί από την ουσία της αρχιτεκτονικής ομορφιάς, μέσω της προσεκτικής διάταξης των υλικών και της ατμόσφαιρας του ήχου – όπως υποστηρίζει ο Peter Zumthor. Μπορεί η σχεδιαστική προσέγγιση να προωθήσει ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις, ενθαρρύνοντας πολυαισθητηριακά αλλά και εγκάρδια συναισθήματα; Μπορεί η αρχιτεκτονική να υποθάλψει τις συνδέσεις όχι μόνο με τον χώρο αλλά και τους ανθρώπους και αν ναι, σε ποιο βάθος και με ποια αποτελέσματα;

Επιχειρηματικότητα και
αρχιτεκτονική

Με την άνοδο του τουρισμού, τα brands φιλοξενίας συναγωνίζονται για την προτίμηση των ταξιδιωτών και για τις ελκυστικότερες B2B συμφωνίες. Ανταγωνισμός υπάρχει και ανάμεσα στους προορισμούς – από τη λεκάνη της Μεσογείου μέχρι τα τεχνητά σε πραγματική κλίμακα περιβάλλοντα «Σαντορίνης» και «Hallstatt» στην Κίνα. Στην Ελλάδα, η επενδυτική δραστηριότητα είναι πιο έντονη από ποτέ, με τυπολογίες που τείνουν να δημιουργήσουν ένα στυλ και απτικές ποιότητες που σταδιακά αφηγούνται την κοινή τους λογική. Ποιο ρόλο παίζει η αρχιτεκτονική στη διαμόρφωση ενός προϊόντος, ενός brand και ενός αφηγήματος που εκπρόσωπεί συνολικά την αναπτυξιακή φιλοσοφία της χώρας; Μπορεί να συμβάλλει στην εξαγωγιμότητα ισχυρών ντόπιων brands;

Στη σκηνή του
Hotel Experience

Στο πλαίσιο του συνεδρίου Hotel Experience θα συζητηθούν θέματα που άπτονται την αρχιτεκτονικής, της επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας. Αρχιτέκτονες, επιχειρηματίες, επενδυτές, κοινωνικοί επιστήμονες και θεσμικοί εκπρόσωποι συμμετέχουν σε one to one συζητήσεις και πάνελς ή παρουσιάζουν διαφωτιστικά keynotes με στόχο την έμπνευση, τη δημιουργία ιδεών, την παρουσίαση καλών πρακτικών και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

θεμα

Οι ρίζες του βρίσκονται σε ένα κείμενο Λατινικής λογοτεχνίας

ημερα / ωρα

Σάββατο 05 Οκτωβρίου
15:00-15:45

moderator

Δανάη Μακρή

ομιλητΕσ

Tsolakis and Partners

Tsolakis and Partners

Tsolakis and Partners

Tsolakis and Partners

Prev
Next
Drag
Map